Hátizsákot fel!

Mi erre jártunk a kijárási korlátozás alatt

3 gyalogos és extra 5 kerékpáros tipp

2020. május 10. - zsóf.

Távol álljon tőlünk, hogy megmondjuk, ki mit csináljon a már 2 hónapja tartó kijárási korlátozás alatt, de ahogy a kormányrendelet is mondja: "egyéni szabadidős sporttevékenység, valamint szabadidős célú gyaloglás céljából is el lehet hagyni az otthonokat." Erre pedig szükség is van, hiszen kell a friss levegő, kell a mozgás, kell a kikapcsolódás. Számunkra nagyon fontos volt, hogy olyan helyre menjünk, ami a fővárostól nincs túl messze, kevésbé ismert legyen, így remélhetőleg kevés emberrel tudunk találkozni. A tömegközlekedési eszközöket nem akartuk használni, ezért a Kék folytatása most kiesett.

Április 19., Pilis

Már nagyon benne volt a mehetnék a lábainkban, de nem igazán tudtuk, hogy merre vegyük az irányt. Végül a spontaneitás mellett döntöttünk: beültünk az autóba, elindultunk a Pilis felé és majd lesz valahogy. Így is történt, mentünk, mendegéltünk, amikor úgy gondoltuk, hogy már benne vagyunk az erdőben, itt jó lesz, megállunk, de erre eleredt az eső. Úgy gondoltuk, hogy nem baj, menjünk tovább, majd elmúlik. Végül egészen a Két-büffka-nyeregig mentünk, ahol az egyik út Esztergomba, a másik Dobogókőre vezet. Itt van egy nagyobbacska parkoló, ahol mindig sok autó áll, de hely is mindig van.

Ezen a helyen több turistaút is található, mi akkor voltunk itt, amikor felmentünk a Boldog Özséb-kilátóba. Ránéztünk a kihelyezett túraútvonal infó táblára és a zöld csíkos 3,4 km-es Égett hárs jó célnak hangzott. Nagyjából 1 kilométeren keresztül haladtunk lefelé az ösvényen, melynek mindkét oldalán szép erdei növények nyíltak. Átmentünk a 111-es úton, elmentünk egy valószínűleg fenyőfa farm mellett, majd átkeltünk a Szentléleki-patak felett, aztán a térkép szerint a Római úton ereszkedtünk tovább. A kijelölt útvonal néha kicsit aszfaltos úton halad, de ez csak pár méter, főleg erdőben sétálunk. Útközben találkoztunk egy másik fiatal párral, akik egy nagyon cuki tacskóval kirándultak együtt. Majd elértünk a célhoz, az Égett hárshoz. Nem jöttünk rá, hogy melyik lehet az említett hárs, mert ebben a csomópontban, ahol több jelzés it találkozik, sok fa, illetve facsonk található.
Hátra arc: elindultunk vissza, ugyanezen az úton, elkezdtünk kaptatni felfelé. A térképen láttuk, hogy a patak forrásához is vezet út, ezért letértünk arra. Sajnos ez a terület honvédségi terület, tilos a belépés, ezért kicsit csalódottan visszatértünk arra az útra, amin jöttünk.

>>> Erre folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.