Hátizsákot fel!

Vértesszőlős és Tatabánya között

A Gerecse déli részén

2023. március 06. - zsóf.

Március első szombatján a Gerecsébe mentünk túrázni. Ezen hegységben eddig még csak egyszer jártam, így nagy izgalommal vártam az eseményt. Az biztos, hogy nem utoljára jártam itt, sok helyet szeretnék benne meglátogatni, felfedezni. Azért volt még érdekes a számomra ez a nap, mert a túravezetői tanfolyamunk úgymond nulladik kirándulása volt ez, amelyen jobban megismerkedhettünk egymással. Így tehát nem én voltam a túravezető, vagy túratervező, amely kicsit fura volt, de a jó beszélgetések hamar elterelték erről a gondolataim - néha még a fényképezésről is.

Reggel a Déli pályaudvarról induló S10-es személyvonattal utaztunk el Vértesszőlősig. A piros sávos jelzést követve, egy dűlő mentén elhagytuk a települést, majd folyamatos enyhe emelkedéssel behatoltunk az erdőbe.

A kanyargó dózer utat követve nagyjából 6,1 km és 289 m szint megtétele után érkeztünk a Szent Péter-körtemplom romjaihoz (kb. 440 m). A kihelyezett információs tábláról megtudható, hogy a XIII. és XVI. század között keresztelkedésre és temetésre használták a rotundát. Amikor a temető megtelt, a templom köré csonttárat emeltek, amelyben az elhunytak maradványait gyűjtötték. A plébániatemplom a török háborúk során pusztult el a XVI. század végén.

>>> Erre folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.