Hátizsákot fel!

OKT: 11-es szakasz negyede

Mogyorósbánya - Dorog

2022. március 20. - zsóf.

A március tizenötödöki hosszú hétvégére két túrát terveztünk, ebből az első a 11-es szakasz nagyjából negyede volt. Ezen a szakaszon kevés a be- és kicsatlakozási lehetőség, ezért a tervezéskor ezen volt a fő hangsúly, nem a kilométerek számán. A túra hullámvasút jellegű, mely során három hegyet is megmászunk.

Budapestről autóval Dorogra mentünk, ahol a vasútállomás mellett van egy nagyobb parkoló. Itt felszálltunk 9:31-es, Mogyorósbánya felé tartó buszra, amelyre rajtunk kívül 5-7 túrázó társaság is várt, s utunk során többször is találkoztunk velük a kéken. A busz Esztergom - Mogyorósbánya között közlekedik, nekünk a végállomás, Mogyorósbánya-községház kell. Az út nagyjából 25 perc volt.

Leszállást követően az Alkotmány utcán kell indulnunk, hogy eljuthassunk a Kakukk Sörözőig, ahol az első pecsét vár ránk. Ezt követően vissza kell mennünk oda, ahol leszálltunk a buszról, és egy kisebb utcán kell továbbhaladnunk. Miután elhagyjuk a temetőt, indul az emelkedő: nagyjából 1,5 km-t és 133 métert mászunk meg, mire elérünk az első hegyünk, a Kő-hegy tetejére. Akár a kék háromszögre lekanyarodva (a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat kövénél kell lefordulni), akár a kékről egy kicsit letérve, pazar kilátás tárul a szemünk elé a Mogyorósbányai Kőszikla tetejéről. Láthatjuk a Gerecse, a Pilis, a Budai-hegység vonulatait, Esztergomot, a Dunát, továbbá az utunkat érintő dombokat, hegyeket is. Mi itt meg is pihentünk, majd egy szendvics elfogyasztásával később elkezdtük az ereszkedésünket le a hegyről.

>>> Erre folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.