Hátizsákot fel!

OKT: 17-es szakasz fele

Nagymaros - Kisinóci Túristaház

2022. március 21. - zsóf.

Ahogy azt az előző bejegyzésben említettem, a március tizenötödöki hosszú hétvégére két túrát terveztünk. Második napunkon, kedden, a Börzsönybe látogattunk el. Kalandban itt sem volt hiány, nézzük is a hosszabb beszámolót!

Reggel a Nyugati-pályaudvarról indultunk a 08:08-as zónázó vonattal. Emeletes szerelvények voltak, ennek nagyon örültünk, mert már régóta ki akartuk próbálni. Volt ezen kívül még egy érdekesség: a jegyünkre rányomtatták, hogy "Átlagos CO2 megtakarítás: 6,68 kg egy azonos távú autós utazáshoz képest". Nagymaros-Visegrád megállóban leszálltunk, lesétáltunk az állomásról, majd a másik oldalon fel, mert a váróterem előtt található a pecsét, épp a nem működő, zárt mosdók előtt.

Miután az első pecsételéssel megvoltunk, követtük a jelzéseket a macskaköves, óvárosi részen, majd folyamatosan felfelé haladva kijutottunk a városból a Diófa utcán keresztül, ahol nagyon sok helyi macska lakossal találkoztunk. Beérkezünk az erdőbe, ahol folytatjuk a folyamatos emelkedők mászását, miközben csodaszépek az egészséges és kidőlt fák, a mély vízmosások, a jó levegő, és harkály kopogás hallatszódik végig, amíg megérkezünk a kilátóba. Egyszer csak elérünk a Sváb-nyeregig (337 m), ahol egy kidőlt fa kínál tökéletes padot, kicsit meg lehet pihenni. Lehet, hogy szükségünk is lesz rá, mert innentől még intenzívebb út vár ránk. A Szent Mihály-nyeregig (442 m) csupán egy kilométert kell megtennünk, de azt meredek hegyoldali ösvényen, több kidőlt fa kitkerülésével vagy átmászásával.

>>> Erre folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.