Hátizsákot fel!

Csillebércről a Farkas-hegyen át a Huszonnégyökrös-hegyig

Két túra ajánló egy bejegyzésben

2022. november 20. - zsóf.

Már régóta szerepelt a bakancslistámon a Budaörsi-hegyek mélyebb megismerése, mert még csak a Kő-hegyen jártam. Novemberben kétszer is lehetőség nyílt arra, hogy többedmagammal eljussak ide, előbb egy kisebb kirándulást tettünk, amelyet a második alkalommal egy közepesre növeltünk a térségben.

A 8 km-es túra

Utunk indulópontja Csillebérc, KFKI buszmegálló és parkoló. Innen a kutatóintézet fala mellett sétálunk, az aszfaltos, majd murvás úton. Ez az egykori Pilótaotthonhoz vezet, ahol balra kanyarodunk, majd pár perc múlva egy nagyobb elágazáshoz érkezünk. Itt kelet felé haladunk tovább, áttérve a piros plusz jelzésre. Nagyjából 400 méter múlva, amikor egy újabb, de már kisebb kereszteződéshez érünk, ahol a piros és a sárga is találkozik, azt az ösvényt választottuk, amely leginkább jobbra van. Ezen a kevésbé járt úton, a nagy ködben kerestük az egykori piktortégla-üregeket, amelyekből kettőre is rábukkantunk. A környéken több található, a nyilvántartott üregek száma 158, de mi most csak ezt a párat látogattuk meg, amelyek a turistaút mentén könnyen észrevehetőek.

>>> Erre folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.