Hátizsákot fel!

OKT: 4-es szakasz

Keszthely -> Tapolca

2022. augusztus 01. - zsóf.

Ezen a szakaszon a Balaton-felvidék tanúhegyeiben csodálkozhatunk, amelyeket rengeteg szőlő, tehén legelők, és szántóföld tarkít.

Az előző napi túrázás után utunkat ismét a tapolcai vasútállomáson kezdtük meg, ahol a Keszthely felé menő vonatra szálltunk fel. Miután leszálltunk, megnéztük újra az itteni pecsétet, majd a vasút mentén haladtunk tovább, Gyenesdiás felé. Az Apát, majd Toldi utcán nem mindenhol van járda, így olykor az út menti füves részen, vagy az úttest szélén kell sétálni. A Balaton utcán letérünk, majd a körforgalomnál az első lehetőségen térjünk le a Hunyadi János utcába, amely vége felé a táj emelkedni kezd.

Régi murvabányák mellett haladunk, utunk fenyves erdőbe visz. Egy elágazásnál balra fordulunk a kék háromszögre, majd elérünk a Kerek-hegyen lévő Festetics-kilátóhoz (241 m). A zöldre festett, fából készült kilátó 2000-ben épült. Tetejéről 360 fokos panoráma tárul elénk, amely során beláthatjuk szinte egész Keszthelyt, az egykori bányákat, a Nagymezőt, a környező hegyeket és természetesen a Balatont is.

>>> Erre folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.